13h 19' ACTUALITATE Buzau
Vineri, 18 august 2017

Instructorii auto independenti picheteaza Prefectura UPDATE

Cristina Sterian alte articole de Cristina Sterian
1 vot 2391 vizualizari 0 comentarii
UPDATE [13:19] 18 AUG 2017 ›
Instructorii auto  care lucrează ca persoană fizică autorizată, au protestat astăzi preț de aproape două ceasuri, cu maşinile pe străzile din municipiu dar și în fața Prefecturii județului .
Instructorii auto s-au adunat, în jurul orei 11.00, într-un sens giratoriu din Buzău, de unde au pornit în marş cu maşinile pe principalele bulevarde din oraş, cu scopul de atrage atenţia atît opiniei publice, cît şi autorităţilor asupra problemelor cu care se confruntă. Instructorii auto independenţi spun că dacă se vor angaja la şcoli de şoferi vor trebui să treacă maşina pe care o folosesc în proprietatea unităţii la care lucrează sau că vor avea cheltuieli foarte mari dacă vor fi obligaţi să îndeplinească condiţiile de funcţionare ca şcoală de şoferi, şi nu ca PFA. La finalul marșului pe străzile din Buzău, ei s-au adunat în faţa Prefecturii. 




100 de instructori auto din Buzău vor picheta, vineri Prefectura protestind impotriva unui  ordin al Ministerului Transporturilor prin care instructorii auto nu mai pot școlariza viitorii șoferi ca Persoane Fizice Autorizate ci sunt obligați să își înființeze școli de șoferi sau să se afiliezeunor școli deja existente.
Protestul instructorilor  buzoieni afiliați Federației Naționale a Instructorilor Auto din România este programat vineri între orele 11.00-14.00.


Ca urmare a aparitiei mass-media a unor articole despre scolile de soferi si despre modicarile
preconizate de OMT nr. 733/2013 care a fost repus in circulatie, pentru o
informare corecta si precisa cititorilor, dorim sa va facem urmatoarele precizari, pe care va rugam sa le dati publicitatii:

OMT nr.733 a fost elaborat si publicat in 2013 cand Ministrul Transporturilor era Relu Fenechiu. Ordinul este dupa chipul si asemanrea lui, nu avea cum sa iasa mai bun.

Inca in faza de proiect a acestui Ordin i s-au adus numeroase critici din partea Consiliului Concurentei, (prevederile sale vor avea drept consecinta “disparitia de pe piata a
instructorilor autorizati, dar si a scolilor mici”), Consiliului National Pentru Combaterea Discriminarii (care a si amendat Ministerul Transporturilor pentru prevederile
discriminatorii cuprinse in Ordin), specialistilor din mediul universitar pedagogic (sunt incalcate principii didactice elementare, alcatuirea grupelor de cursanti este
contraproductiva, cadrele din scolile de soferi nu beneciaza
de o formare corespunzatoare, etc.).

Ministerul Transporturilor nu a tinut cont de niciuna din aceste critici, nici de numeroasele amendamente propuse in Comisia de Dialog Social si a publicat Ordinul in forma
initiala.

Ordinul a fost atacat in justitie de instructorii auto, scoli de soferi, organizatiile sindicale si profesionale ale formatorilor auto care au obtinut castig de cauza la cele mai
multe Curti de Apel din tara .

Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Auto din Romania, COTAR a facut cerere de interventie accesorie in favoarea sustinerii OMT 733/2013 (de fapt ei sunt autorii
acestui ordin, reprezentantii lor avand un interes direct in eliminarea concurentei din piata) sustinand ca reprezinta interesul a peste 10.000 de instructori auto si profesori de
legislatie rutiera, uturand
in fata autoritatilor statului roman, inclusiv in fata ICCJ, o hotarare judecatoreasca care chipurile le-ar da drept de reprezentare a sectorului nostru
de activitate. Am cerut Tribunalului Bucuresti care a pronuntat sentinta 2FED/18.01.2013, prin care COTAR-ul arma
sus si tare ca reprezinta interesele tocmai acelora pe care
vor sa-i scoata de pe piata si am constatat ca de fapt in acel dosar sunt doar cinci patroni de scoala de soferi care declara ca au impreuna aproape 6300 de de angajati
(instructori si profesori), documentele depuse la dosar ind
nereale. Stiti cumva de existenta vreunei scoli de soferi, nu numai din Romania, ci si din intreaga Europa care sa
aiba peste 1300 de angajati ??????? Falsul e grosolan.

Ministerul Transporturilor a facut recurs iar Inalta Curte de Casatie si Justitie a casat hotararile Curtilor de Apel din tara, acceptand inuentele
COTAR-ului.

In iunie 2017 Ministerul Transporturilor a hotarat repunerea in circulatie a OMT nr 733/2013 si a publicat Ordinul in Monitorul Ocial
cu precizarea ca prevederile sale se vor
aplica de la 1 septembrie 2017 si a motivat acest lucru prin incheierea ultimului Ori, Ministerul Transporturilor nu avea dreptul sa faca acest lucru, deoarece pe rolul instantei
ICCJ mai este in procedura de ltru
dosarul nr. 647/26/2013 inregistrat in 17.07.2013 – obiect suspendarea executarii OMT 733/2013 de la C.A. Constanta. De asemenea, exista
Decizia nr. 1798/2015 prin care ICCJ a respins recursul inaintat de MT impotriva Sentintei nr. 461/2013 a C.A. Timisoara prin care S.C. Mini Company IrimiaS.R.L.. a obtinut
suspendarea OMT 733/2013 si nu s-a judecat pe fond posibilitatea anularii in tot sau in parte a dispozitiilor acestui act normativ.

In luna iulie reprezentantii instructorilor auto si a scolilor de soferi din intreaga tara au protestat in fata Guvernului impotriva OMT 733/2013 si a atitudinii Ministerului
Transporturilor, pregatind in acelasi timp si o actiune la CEDO.

Reprezentantii protestatarilor s-au intalnit cu Ministrul Transporturilorsi cu Ministrul pentru Dialog Social care au promis ca in perioada 07. -11.08. 2017va avea loc la sediul
MT-ului o intrunire cu participarea tuturor partilor pentru a se gasi solutii pentru deblocarea situatiei. In data de 08.08.2017 am fost anuntati ca aceasta intrunire se amana
pentru data de 16.08.2017. Pe, 14.08. 2017 ni s-a comunicat ca data acestei intruniri va
anuntata miercuri 16.08.2017! Iata in ce maniera se tin guvernantii nostri de cuvant
!!!!!!

In aceste conditii, formatorii auto din intreagatara au hotarat sa reia protestele in fata guvernului pana se va gasi o posibilitate de Dialog Reala.

In contextul in care coecientul
de promovabilitate inregistrat de scolile de soferi este foarte scazut, iar numarul accidentelor de circulatie comise de tinerii absolventi ai
acestor scoli este in crestere, in contextul in care unitatile de formare a viitorilor conducatori auto au devenit niste S.R.L-uri iar denumirea de scoala este doar aparenta,
Ministerul Transporturilor ar trebui sa regandeasca activitatea acestor unitati pe baza unor reforme structurale elaborate de specialisti din toate domeniile implicate; de altfel,
8/18/2017 100 de instructori auto protestează, vineri, în fața Prefecturii | Observatorul Buzoian
http://www.observatorulbuzoian.ro/100-de-instructori-auto-protesteaza-vineri-in-fata-prefecturii/ 2/2
hotararea ICCJ se refera doar la legalitatea Ordinului, nu si la oportunitatea acestuia.Consideram ca un asemenea demers, care ar lua in consideratie si bunele practici ale
invatamantului auto din Europa, este o solutie viabila si nu forme organizatorice experimentale, a caror ecienta
nu poate
anticipata. Speram ca intrunirea propusa sa aiba
loc, sa se tina cont de aceste considerente si sa e
identicate
niste solutii care sa se inscrie pe linia interesului general al societatii romanesti. Nu uitati faptul ca in Europa
civilizata, cursantii se duc la Autoritatea Competenta, doar cu buletinul de identitate si sustin examenul la proba teoretica, iar dupa ce sunt declarati admis, dintr-o piata libera
au posibilitatea sa-si aleaga instructorul auto sau au posibilitatea sa se initieze in taina sofatului cu cineva care are permis de conducere mai vechi de 10 ani, care poate sa e
mama, tata, unchiul, vecinul, etc. Iar la noi in Romania, o gasca de baieti destepti vor sa ne scoata de pe piata desi avem atestate profesionale, autorizatii de functionare,
experienta mare, o clientela formata in ani de munca asidua si platim statului roman impozite si dari destul de cosistente.

De ce Ministerul Transporturilor intervine atat de brutal in sectorul nostru de activitate, ignorand mecanismele economiei de piata, care a produs atat de mult bine tarilor
occidentale ???????? Daca sunteti curiosi sa aati
raspunsul uitati-va pe declaratiile de avere ale angajatilor MT si ARR care au interese in domeniul nostru de activitat"se arata intr-un protest scris transmis presei de
Federați Naționale a Instructorilor Auto din România

Etichete:  |  buzau |  instructori auto |  prefectura |  proteste
Voteaza articolul: bun: 0  |  slab: 1   -1

Comentarii

Nu exista nici un comentariu adaugat


Ultima ora

Presedinte
Ion CRISTOIU
Director general
Vlad PUFU