30 la sută dintre abonaţii ENET îşi plăteau, pînă în urmă cu două săptămîni, facturile la întreţinere la administrator.
Însumate, datoriile acestora erau mult mai mari decît cele înregistrate de restul de 70 la sută dintre clienţi, care aveau contracte individuale. De unde şi concluzia că oamenii devin mult mai responsabili atunci cînd primesc factura proprie în cutia poştală. Aşa că societatea de termoficare ENET a demarat o amplă campanie de încheiere de contracte individuale. În două săptămîni, peste 500 de convenţii au fost încheiate, iar alte cîteva sute sunt în curs de încheiere.
Problema e că există destul de mulţi administratori care nu numai că nu cooperează cu reprezentanţii ENET, dar le provoacă şi dificultăţi.
Reprezentanţii ENET spun că modul de facturare individuală nu va fi benefic doar pentru societate, care va încasa banii mai uşor, ci şi pentru clienţi. Iar focşănenii par să înţeleagă toate acestea, în marea lor majoritate. Nu la fel se întîmplă însă în cazul celor ai căror administratori sunt mai îndărătnici.
Varianta facturării individuale a fost propusă de municipalitate încă de la începutul anului trecut. Iar vechea conducere a ENET a încercat să o pună în practică, însă numărul contractelor individuale încheiate a fost destul de redus.
De data aceasta, procesul merge mult mai bine, iar reprezentanţii societăţii speră ca pînă în toamnă să încheie acest proces.
Comentarii