15 [APR 13] ECONOMIC Buzau
Luni, 15 aprilie 2013

MOPIEL lucrează pentru englezi

Adrian Constantin alte articole de Adrian Constantin
1 vot 3314 vizualizari 0 comentarii adrianconstantin@sansanews.ro

Contractele cu parteneri din străinătate, participarea la târguri internaţionale şi câteva magazine proprii constituie un model de business care a ţinut în piaţă afacerea unui inginer din industria textilă.
 
Compania Mopiel a luat naştere în 1994, când dorinţa de a avea un business propriu l-a îndemnat pe inginerul Cătălin Ioniţă, 43 de ani, să îşi deschidă o fabrică de pantofi.

Potrivit publicaţiei 'Ziarul Financiar',  'Mopiel', un mic producător de pantofi din Buzău, a primit anul trecut o comandă de 8.000 de perechi de pantofi de la 'Arcadia Group Limited',  o companie britanică cu afaceri de 2,6 miliarde de lire sterline, care deţine peste 500 de magazine la nivel global, inclusiv pe 'Oxford Street', celebra stradă de cumpărături din Londra.

La un preţ mediu de 160 de lei, adică 35 de euro, pentru o pereche de pantofi, valoarea comenzii primite de la britanici a atinge 280.000 de euro, aproape jumătate din afacerile anuale ale companiei din România.

Compania este un exemplu de mic antreprenor care a accesat o piaţă foarte competitivă, bazându-se pe resurse locale.

În fabrica din comuna Podgoria, judeţul Buzău, deţinută de Cătălin Ioniţă, un inginer în vârstă de 43 de ani, lucrează 45 de angajaţi, care produc pantofi, atât pentru cele cinci magazine ale companiei, cât şi pentru firme ca 'Bronx Fashion' din Olanda şi 'Real Hyper­market România'.

Antreprenorul a investit iniţial 50.000 de euro în afacere, însă în timp a mai adăugat capital, până la 500.000 de euro.

'Problemele principale cu care m-am confruntat atunci când mi-am început afacerea au fost, printre altele, calificarea personalului, finanţarea de bază, lipsa de experienţă în relaţia cu autorităţile, precum şi inflexibilitatea acestora în relaţia cu mediul privat lipsit de experienţa managerială', declară Cătălin Ioniţă, de profesie inginer textile-pielărie.

Compania 'Mopiel' a încheiat anul trecut cu afaceri de 630.000 de euro, în scădere cu 19% în euro comparativ cu anul precedent.

Recent, producătorul din Râmnicu Sărat a avut stand la Tîrgul 'Global Shoes' din Dusseldorf.

Producătorul buzoian de încălţăminte Mopiel S.R.L. s-a numărat printre cele opt companii româneşti din sectorul încălţămintei şi marochinăriei prezente în acest an la Tîrgul Internaţional 'GDS – Global Shoes' 2013, care s-a desfăşurat în perioada 13-15 martie la Dusseldorf. 

Prezenţa la manifestarea din Germania s-a datorat Ministerului Economiei, care în colaborare cu 'Sfera Factor', patronatul din domeniu, au organizat participarea sub pavilion naţional la tîrg. 

La ediţia din acest an au participat 1.145 de firme, din 39 de ţări, prezentînd peste 1.600 de colecţii pentru femei, bărbaţi şi copii pentru sezonul de toamnă/iarnă 2013-2014 şi pentru sezonul imediat de primavară/vară 2013.  

Firmele participante au expus o gamă largă de încălţăminte pentru femei, copii şi bărbaţi, dar şi materiale pentru industria de încălţăminte.  

Brandurile româneşti 'Papucei' ('Randal's Trade', Iaşi), 'PJ Shoes' ('Pro Sud', Bucureşti), 'Veronesse' (S.C. 'New Star Generation', Bucureşti), 'Mopiel' (SC 'Mopiel' SRL, Buzău), 'Siderma' (S.C. 'Siderma' SA, Bucureşti), 'Sepala by Mihaela Glăvan' ('Sepala Investment', Bucureşti), 'Tris' ('Tris Company', Amara) şi 'Agressione' ('KFP Prod Impex', Bucureşti) au trezit interesul vizitatorilor. 

De la opt angajaţi, la 54

Producătorii buzoieni de încălţăminte de la 'Mopiel' SRL Podgoria, soţii Mihaela şi Laurenţiu Cătălin Ioniţă, profesionişti în domeniu, ne-au explicat că prezenţa la manifestarea din Germania s-a datorat Ministerului Economiei, în colaborare cu 'Sfera Factor', patronatul din domeniul producţiei de încălţăminte şi marochinărie. 

De altfel, investitorul buzoian se numără printre membrii fondatori ai 'Sfera Factor', cunoscînd foarte bine problemele cu care s-au confruntat brandurile româneşti din acest domeniu. 

Astfel, după ce a trecut de la producţia în sistem lohn, practicată în 2002 cu opt angajaţi, la propriul brand, Mopiel are acum 54 de salariaţi şi a ajuns să expună produsele fabricate la Rm. Sărat la expoziţiile internaţionale de profil.

De la producţia în sistem lohn, la propriul brand

'Din anul 2002, cînd eram operatori în piaţă doar ca prestatori de servicii în sistem lohn, sistem recunoscut de majoritatea celor care operează în industria textilă şi a pielăriei, am ajuns la a lucra, sub brand propriu, marca înregistrată Mopiel, produse pe care şi dumneavoastră le vedeţi în magazinele din regiunea Buzău- Vrancea. Actualmente lucrăm colecţii proprii, expunem în colecţiile de profil MICAM Milano şi GDS Dusseldorf, zonă în care, spre o anumită mîndrie am putea spune că în rîndurile acelor branduri pentru care lucrăm se află brandul Mopiel', ne-a declarat Laurenţiu Cătălin Ioniţă, patronul SC 'Mopiel' SRL.


Etichete: comenzi |  pantofi |  MOPIEL
Voteaza articolul: bun: 1  |  slab: 0   1

Comentarii

Nu exista nici un comentariu adaugat


Ultima ora

Presedinte
Ion CRISTOIU
Director general
Vlad PUFU