11 [FEB 15] ECONOMIC Buzau
Miercuri, 11 februarie 2015

Cum supravieţuieşte un brand buzoian pe pieţele externe

Adrian Crăciun alte articole de Adrian Crăciun
0 voturi 2247 vizualizari 0 comentarii adriancraciun@sansanews.ro

După ce criza financiară a început să afecteze consumul şi în Uniunea Europeană, producătorul buzoian de încălţăminte Mopiel SRL încearcă să pătrundă pe piaţa din ţările nordice. În ultimii ani, producătorul din  Rm. Sărat a participat la târgurile internaţionale de încălţăminte din mai multe state europene, însă lucrurile s-au schimbat comparativ cu perioada de dinainte de criză. Astfel, producătorul buzoian a constatat că sub un brand propriu este foarte greu să facă exporturi, cei mai mulţi parteneri dorindu-şi contracte în sistem lohn. În aceste condiţii, producătorul de încălţăminte încearcă să stabilească noi contracte cu parteneri străini prin intermediul camerelor de comerţ din Norvegia, Suedia şi Finlanda.
Exporturile merg încă bine pentru operatorii economici de servicii în sistem lohn, sistem recunoscut de majoritatea celor care operează în industria textilă şi a pielăriei. Să produci şi să ajungi să faci export sub brand propriu este din ce în ce mai greu. Este concluzia patronului SC Mopiel SRL, care poate spune că a acumulat deja experienţă în parteneriatele cu străini.

“Lucrăm sub brand propriu, marca înregistrată Mopiel, suntem prezenţi la evenimentele de specialitate de pe plan internaţional, dar exporturile sub marcă proprie sunt în scădere. A scăzut consumul peste tot în ţările din Uniune şi se exportă mai mult în sistem lohn. Pentru noi, cei care ţinem la brandul nostru, este mai greu. Participăm săptămâna viitore la târgul din Milano şi atunci se va vedea clar pe ce comenzi ne bazăm. Încercăm să pătrundem pe piaţa non europeană, în Norvegia, Suedia şi Finlanda prin intermediul camerelor de comerţ”, ne-a declarat Laurenţiu Cătălin Ioniţă, patronul SC Mopiel SRL. Investitorul buzoian se numără printre membrii fondatori ai Sfera Factor, patronatul din domeniu, cunoscând foarte bine problemele cu care s-au confruntat brandurile româneşti din acest domeniu.

Îmbracămintea şi încălţămintea se numără printre produsele care au adus bani din exporturi. Potrivit oficialilor din Ministerul Economiei, structura actuală a comerţului exterior este dominată de domeniul maşinilor şi echipamentelor de transport, urmate de produsele manufacturate (îmbracăminte, încălţăminte, etc.). Institutul Naţional de Statistică a publicat datele privind comerţul internaţional cu bunuri al României pentru anul 2014 care evidenţiază un nou nivel record al exporturilor de 52,5 miliarde de euro, în creştere cu 5,8% faţă de anul 2013. În acest context, reprezentanţii Ministreului Economiei consideră că pe viitor trebuie să crească ponderea în exporturi şi a altor produse cu valoare adăugată ridicată (industria de apărare, cybersecurity, IT, telecomunicaţii, echipamente electrocasnice, etc.), dar şi din alte domenii (energia, agroindustria, turismul balnear, etc.).



Etichete: brand |  buzoian |  externe |  pieţele |  supravieţuieşte
Voteaza articolul: bun: 0  |  slab: 0   0

Comentarii

Nu exista nici un comentariu adaugat


Ultima ora

Presedinte
Ion CRISTOIU
Director general
Vlad PUFU