01 [APR 15] Economic / BUSINESS 2b Buzau
Miercuri, 01 aprilie 2015

VIDEO Singurul producător de panouri solare din ţară este un buzoian

Laurenţiu Marinov alte articole de Laurenţiu Marinov
2 voturi 6959 vizualizari 0 comentarii laurentiu.marinov@sansabuzoiana.ro

Fără experienţă în domeniu şi cu doar 500 de euro, capital, dat cu mult curaj şi tenacitate, un tînăr buzoian a reuşit în 10 ani să conducă o afacere a cărei cifră de afaceri se ridică la aproximativ 800.000 de euro. Silviu Iordache la 31 de ani, este în prezent singurul producător autohton de panouri solare, segment de piaţă aflat în plină dezvoltare. 

Iordache a povestit recent la emisiunea Business2b, de la Focus TV, că a intrat în afaceri în anul 2004 cu o firmă ce oferea servicii de Internet, cu bani puţini, simţind că domeniul este unul de perspectivă. “Am pornit cu o investiţie mică, aproximativ 500 de euro. Totul s-a dezvoltat din cifra de afaceri pe care am avut-o din vînzări, am investit banii din mers. M-a ajutat piaţa în zona de servicii de Internet, pentru că era o nişă unde puţini aveau experienţă, eram şi noi printre ei, dar am reuşit să creştem repede, odată cu piaţa. 

În 2004, cînd am început activitatea, pe piaţa din Buzău nu exista decît un singur operator local ce furniza servicii de Internet. Noi am fost al 2-lea operator din oraş. Era ceva nou, era şi mai ieftin decît la celălat furnizor. Atunci în marketing erau acei, early-adopters, cei care adoptă repede tehnologia. Aceştia erau nişa noastră de clienţi la început. A fost greu pentru că adminstratorii de blocuri, în general persoane în vîrstă nu ne lăsau să intrăm să ne tragem firele, iar tinerii insistau şi apăreau mereu discuţii”, povesteşte Silviu Iordache. Firma a crescut, şi a devenit interesantă pentru marii jucători din piaţă, iar tînărul întreprinzător a simţit că este momentul să vîndă. 


A vîndut şi a luat-o de la capăt

Din tranzacţie a obţinut aproximativ 400.000 de euro şi s-a orientat către alt domeniu, unde de asemenea nu avea experienţă. 

„Am analizat oportunităţile de piaţă aşa cum am început domeniul telecom. Am considerat că pe piaţa de panouri solare va exista o creştere în care aş avea şi eu loc. Este greu să intri pe o nişă nouă fără experienţă, însă este mai uşor să intri într-o afacere nouă dacă şi afacerea este la început şi este în creştere”, spune Silviu Iordache. Pentru realiza investiţia în producţia de panouri solare avea nevoie de capital substanţial şi pentru asta a accesat fonduri europene. 

Primii paşi i-a făcut sub cu un consultant, însă au fost nefaşti, spune întreprinzătorul, pentru că a nimerit la un consultant care nu i-a ajutat cu nimic, ba dimpotrivă, i-a  încurcat. Aşa că a scris el proiectul, împreună cu cu colaboratorii săi şi s-a descurcat în implementare şi finanţare. 

„Fără consultant, am abordat pe cont propriu acest proiect şi pot spune că nu a fost atît de greu. Faza de elaborare a proiectului e cea mai simplă, este uşor de scris, dar pentru licitaţiile pentru echipamente şi pentru hală lucrurile s-au complicat, iar dosarele au devenit foarte voluminoase. Au apărut întîrzieri cu constructorul şi furnizorul de echipamente. Pot apărea probleme dacă sursa de finanţare nu e bine stabilită de la început”

În octombrie 2011, investiţia era finalizată, după cîteva luni ieşeau primele produse. Primul an, în 2012 s-a lucrat la 10% din capacitate pentru că piaţa era foarte mică, iar cunoştinţele erau foarte puţine, aveau puţini parteneri. În 2013 firma condusă de Silviu Iordache a început să  participe la tîrguri şi s-au încheiat primele contracte serioase. În prezent lucrează cu cîteva lanţuri de bricolaj mari pe piaţa din România, dar şi cu firme mici din zona instalaţiilor. 

La finalul lui 2014 fabrica de panouri solare lucra la 50-60% din capacitatea de producţie. „Sîntem singurul producător autohton, putem să livrăm cel mai repede în România. Este un mare avantaj, am reuşit să obţinem preţuri foarte bune chiar faţă de producătorii de pe piaţa chineză. Am uzat de marketingul on-line la început. 

Abia din 2013, după ce am participat la tîrguri şi expoziţii am reuşit să semnăm contracte. Cifra de afaceri a ajuns astăzi la aproximativ 800 000 de euro”, spune Silviu Iordache. 

Ca să ajungă la o astfel de performanţă în afaceri tînărului nu i-a fost uşor. Încă de la început, el s-a bazat pe educaţia primită în şcoală şi în facultate pe curaj şi pe foarte multă muncă. Realist, el analizează toate oportunităţile şi face calcule în privinţa piedicilor pe care le-a întîmpinat şi de care s-ar putea lovi pe viitor, socotind însă că nu peste foarte mult timp firma sa se va dezvolta şi va deveni unul dintre producătorii importanţi de pe piaţa panourilor solare.  

Vedeţi AICI întreaga poveste a antreprenorului Silviu Iordache la emisiunea Business2b de la Focus TV.


Etichete:  |  2b |  buzau |  economic |  focus |  iordache |  panouri |  producator |  silviu |  solare |  tv |  business
Voteaza articolul: bun: 2  |  slab: 0   2

Comentarii

Nu exista nici un comentariu adaugat


Ultima ora

Presedinte
Ion CRISTOIU
Director general
Vlad PUFU