11 [AUG 16] ACTUALITATE Buzau
Joi, 11 august 2016

Transbus a fost împins programat către faliment

Doru Gheorghiade alte articole de Doru Gheorghiade
6 voturi 1786 vizualizari 1 comentariu doru.gheorghiade@sansabuzoiana.ro

Societatea de transport urban public de călători a fost împinsă în mod programat către faliment. Transbus S.A. a devenit după 1990, cu lăudabile perioade de funcţionare corectă, o vacă de muls pentru diferite grupuri de interese nelegitime. Ani în şir, societatea a fost scena unor convulsii sociale, dar şi a unor operaţiuni de devalizare, dar a fost ţinută în viaţă, strict pentru a fi paravanul unor afaceri veroase în timp ce salariaţii, din ce în ce mai puţini, au primit salarii de mizerie.

În plus, Transbus S.A. a fost locul in care s-au dat adevărate tunuri între care se distinge celebra afacer,, Mitsubishi,, soldată cu un prejudiciu de 800 de milioane de lei, în centrul căreia a fost actualul consilier judeţean şi fost şef la Urbis, Petre Burada. În urma tunului, Justiţia l-a obligat pe Burada printr-o hotărîre definitivă să plătească municipalităţii, 1,4 miliarde de lei vechi după cinci ani de procese. Nu e limpede dacă Burada a plătit aceşti bani, în schimb Transbus S.A., a înghiţit ani şi ani subvenţii colosale de la Primărie şi a cumpărat nişte autobuze, cele galbene, care se tîrîie azi prin oraş, care consumă cît un tanc. Probabil, turcii care le-au vîndut aveau nevoie să scape de nişte hîrburi învechite moral şi astfel Buzăul s-a pricopsit, destul de suspect, cu autobuzele pe care le vedem azi, fără aer condiţionat şi total neadaptate infrastructurii rutiere din municipiul Buzău. Combustibilii şi alte consumabile trebuincioase, spun surse avizate, au fost ani la rînd achiziţionate suspect, la preţuri sfidătoare, prin tot felul de intermediari dubioşi. Toate acestea s-au desfăşurat în mod dirijat, în aşa fel încît  Transbus S.A. să piardă piaţa pe care a cedat-o unor operatori ca Vali „Cauciuc” sau Adrian Popa, oameni care se aflau exact în grupurile de interese despre care am vorbit mai sus. Astfel, în timp ce directorii Transbus S.A. primeau salarii de nabab şi prime incredibile, aprobate de Consiliul de Administraţie şi consilierii locali, Buzăul s-a umplut de maxi-taxi, ai căror proprietari au ştiut întotdeauna să-şi plătească obligaţiile faţă de binefăcătorii lor, atît cele pecuniare, cît şi cele din zona politică, plătindu-şi datoriile cu bani, cu oameni şi maşini în ziua votului. În ultima vreme se întrevede o intenţie de schimbare a acestei stări de lucruri. De pildă, consilierul local independent Constantin Ionescu a făcut o interpelare pe adresa Primăriei.

Poliţia să verifice

El cere Primăriei, dar și Poliției, să verifice, pe trasee, pentru că în realitate ar circula mai multe microbuze decît cele 56 pentru care există licențe: “Mi se par foarte puţine în comparaţie cu încărcătura din trafic. Eu solicit Poliţiei municipale să verifice toate maşinile care circulă în sistem maxi-taxi, dacă au fost înregistrate şi dacă au participat la licitaţie aşa cum spune municipalitatea”.

În municipiul Buzău, transportul este asigurat de autobuzele Transbus S.A., de microbuzele de tip maxi-taxi ale unor operatori privați și de cei circa 500 de taximetriști autorizați. Ionescu spune însă ceea ce știu și buzoienii care circulă cu maxi-taxi. Lucrurile sînt departe de a asigura condițiile unui transport civilizat.

“Există o totală nesiguranţă în privinţa participanţilor la trafic: şoferi care vorbesc tot timpul la telefon, care opresc oriunde, se suprapun aceleaşi trasee, ceea ce este ilegal. Opresc în aceleaşi staţii în care operează şi Transbus S.A.”, spune Constantin Ionescu, consilier local independent în C.L.M. Buzău.

Ce spune Primăria

La rîndul său, reprezentanţii noului Executiv din Palatul Comunal, în răspunsul transmis prin semnătura viceprimarului Andrei Neder, spun că Primăria ar vrea să scoată maxi-taxi de pe trasee. Nu acum, ci în cîțiva ani, timp în care societatea de transport se va dota cu suficiente autobuze astfel încît să preia tot fluxul de călători. Totodată, înfiinţarea unei linii de troleibuz se află pe lista municipalităţii, dar acest plan este încă în studiu.
Toate aceste intenții sînt cuprinse într-un răspuns formulat în urma interpelării consilierului independent Constantin Ionescu care a cerut o serie de clarificări privind situația în care este reglementat în oraș transportul cu maxi-taxi. Primăria explică faptul că dacă autobuzele societății Transbus S.A. vor ajunge să preia tot fluxul de călători atunci va fi mai ușor să li se acorde gratuități inclusiv elevilor navetiști din comunele limitrofe orașului.
Pe de altă parte, chiar dacă vrea să elimine transportul cu maxi-taxi, municipalitatea susține că acesta se desfășoară în prezent, cu respectarea regulilor dar și a legislației specifice.



Etichete: împins |  către |  faliment |  programat |  Transbus
Voteaza articolul: bun: 3  |  slab: 3   0

Comentarii

Calatoru'
11 august 2016
Firmele astea de maxi-taxi supravietuiesc fara subventii .Cat despre confort nu-i mare diferenta intre autobuze si maxi-taxi(pe traseul 10 majoritatea sunt microbuze noi). Decat sa subventionam alta gasca de clienti politici la Transbus , mai sa-l inchidem. Pentru gratuitati la pensionari si elevi propun decontarea lunara a maxim 60 calatorii de pensionar(elev).


Ultima ora

Presedinte
Ion CRISTOIU
Director general
Vlad PUFU