10 [AUG 18] ACTUALITATE Buzau
Vineri, 10 august 2018

Drumul craterelor, DN 10/ Reparații ”pe hârtie”

Sorin Dinco alte articole de Sorin Dinco
1 vot 1543 vizualizari 0 comentarii

Drumul care leagă Buzăul de Brașov, DN 10, devine un scenariu cu cratere și alunecări de teren, ca în filmele apocaliptice. Autoritățile au estimat deja pagubele la 41 de milioane de lei, încă din primăvară, când au fost identificate mai multe punctele critice. Însă, până în prezent, nu s-a luat nicio decizie concretă privind reparațiile în regim de urgență. Oficialii și-au aplecat atenția pe problemă și spun că o rezolvare ar putea apărea anul viitor.

 


Ieri, la Buzău, au venit reprezentanții CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) pentru chestiuni privind podul de la Mărăcineni, împrejurări în care autoritățile buzoiene au pus problema drumului distrus și i-au invitat pe teren pentru a constata pagubele. Prefectul Buzăului, Carmen Ichim, alături de reprezentanții CNAIR și cei din Ministerul Transporturilor, s-au deplasat în cursul zilei de ieri pe DN 10, unde drumul este cel mai grav afectat.


”De la nivelul Guvernului, doamnei prim-ministru, căreia i-a fost prezentată situația calamității, s-a aprobat finanțarea rezolvării acestei probleme”, a declarat un oficial prezent la conferință. Birocratic, banii sunt ”pe drum”, însă nu se vede niciun fel de efort depus, dincolo de hârtie, în practică.


”La pozițiile kilometri C26+350, 26+450 și 26+850, unde au avut loc alunecări de teren, DRDP București a lansat și a realizat mai multe proceduri. Prima procedură este realizarea unei expertize a lucrărilor în regim de urgență care a avut o valoare de 88 de mii de lei fără TVA. În acest moment, ne aflăm în faza de elaborare a expertizei tehnice care urmează să fie avizată de Consiliul tehnico-economic, iar, după avizarea documentului, urmează să se lanseze procedura de achiziție pentru execuția lucrărilor, care, estimăm noi, că va dura 6 luni. Suma alocată pentru această procedură este de aproximativ 11 milioane de lei cu TVA”, a declarat purtătorul de cuvânt CNAIR, Alin Șerbănescu.


Unde e piedica în repararea drumului tranzitat în mare parte de cei care coboară, în perioada estivală, la mare, sau urcă la munte, pe lângă traficul greu la care contribuie TIR-iștii? Explică același purtător de cuvânt: ”Lucrările încep în momentul în care vom reuși să semnăm contractul. Știți foarte bine că problema, în România, la ora actuală, pe licitațiile publice, este dată în special de acele contestații, care întârzie semnarea contractelor. Noi sperăm că, în luna martie sau aprilie a anului viitor, cel târziu, vom avea contractul semnat, mizând că până atunci vor fi epuizate patimile date de contestații”.


Ultima lucrare de amploare, imediat la ieșire din localitatea Ciuta, în direcția Brașov, a durat mai bine de trei ani, dar a impus o execuție complexă într-o zonă afectată de alunecările de teren, pe malul râului Buzău. La vremea respectivă, 2009-2012, șantierul extins pe numai 30 de metri a adunat, ca observatori ai reparației și consolidării, inclusiv membri de rang înalt de la guvernare și din instituția președintelui României. Deși se știa că porțiunile de drum puse acum în discuție vor afecta curând traficul pe DN 10, se vorbea, atunci, despre apariția unei autostrăzi care va prelua traficul greu de pe DN Buzău-Brașov. Producerea ”craterelor” și a alunecările de teren constatate acum putea fi evitată prin lansarea de proiecte de reparații.


Însă, în așteptarea autostrăzii visate, deocamdată, circulația pe DN 10 este și, în prezent, restricționată în trei puncte. Mașinile de peste trei tone și jumătate nu au voie să circule pe acele porțiuni, iar viteza maximă admisă este de 30 km/h.




Voteaza articolul: bun: 1  |  slab: 0   1

Comentarii

Nu exista nici un comentariu adaugat


Ultima ora

Presedinte
Ion CRISTOIU
Director general
Vlad PUFU