22 [DEC 15] ACTUALITATE Buzau
Marţi, 22 decembrie 2015

De ce nu va avea niciodată Buzăul drumuri ca-n Harghita

Cătălina Jingoiu alte articole de Cătălina Jingoiu
0 voturi 1213 vizualizari 1 comentariu business2b@focustv.ro

Modul în care a trecut de comisiile de specialitate ale Parlamentului, proiectul de buget al Ministerului Transporturilor pe 2016, în care sînt incluse marile proiecte de infrastructură rutieră din România, este elocvent pentru cum înţeleg parlamentarii de Buzău să promoveze interesele judeţului.  Proiectul care are preve­de­ri referitoare la construcţia, reabilitarea sau modernizarea de drumuri a fost completat cu peste 70 de amendamente, în cadrul dezbaterilor în comisiile de spe­cialitate. Prin aceste amen­damente parlamentarii di­feritelor formaţiuni au încercat să modifice preve­de­rile proiectului şi să includă la finanţare şosele din zonele lor de interes.  Printre autorii acestor amendamente s-au remarcat deputaţii şi senatorii UDMR care au venit cu propuneri referitoare la 20 de obiective de infrastrucură rutieră pentru a căror realizare s-au cerut aproximativ 2,6 milioane lei. Majoritatea acestor obiective sunt concentrate în judeţele transilvănene care constituie bazin electoral pentru UDMR, iar lobby-ul constant pe care parlamentarii Uniunii l-au făcut şi în trecut este vizibil pentru oricine foloseşte infrastructura rutieră din Harghita sau Covasna, de pildă. Pe principiul „cere mult, ca să primeşti ceva!”, deputaţii şi senatorii UDMR au obţinut, în final, suma de 20.000 lei, prin diminuare de la alt capitol, bani care vor ajunge la Satu Mare, pentru centura ocolitoare.

Un singur lobbyst

Spre comparaţie, la polul opus, se află modul în care aleşii trimişi de buzoieni în Parlament au militat pentru infrastructura rutieră a Buzăului.  Parlamentarii de Bu­zău nu au avut nici un amendament, conside­rând că Buzăul a primit suficient prin alocările stabilite de Ministerul Transportu­rilor. În bugetul MT, este prevăzut să înceapă în 2016 construcţia drumului expres care va lega Ploieştiul de Moldova, respectiv de Focşani şi de Brăila- Galaţi (vezi harta!). Pentru ca tronsonul Ploieşti-Buzău să fie inclus în acest Master Plan, anul trecut, un lobby intens l-a făcut fostul ministru al Fondurilor Europene, Eu­gen Teodorovici, actual senator de Buzău. Bugetul de stat pe 2016 a trecut de votul Parlamentului, miercurea trecută, şi a fost promulgat, două zile mai târziu, de preşedintele Klaus Iohannis.



Etichete: buzăul |  drumuri |  Harghita |  niciodată
Voteaza articolul: bun: 0  |  slab: 0   0

Comentarii

codrin
22 decembrie 2015
Si celebrul de acum pod de la Vadu Pasi, cand se mai finalizeaza, ca doar asta au promis psd-isti?


Ultima ora

Presedinte
Ion CRISTOIU
Director general
Vlad PUFU