17 [AUG 16] ACTUALITATE Buzau
Miercuri, 17 august 2016

Cum arată proiectul Primăriei pentru ridicarea maşinilor parcate ilegal

Doru Gheorghiade alte articole de Doru Gheorghiade
1 vot 2105 vizualizari 3 comentarii doru.gheorghiade@sansabuzoiana.ro

Noul Executiv de la Palatul Comunal dă semne că e hotărît să rezolve rapid proble­ma atît de spinoasă a opririi, staţionării şi parcării ilegale ale autoturismelor pe domeniul public. În acest context, pe siteul oficial al Primăriei Buzău a fost postat, spre dezbatere publică, un proiect de Hotărîre de Consiliu Local Municipal care  prevede contractarea unei firme specializate private care să efectueze activitatea de blocare a autovehiculelor parcate, staţionate sau oprite pe domeniul public sau cel privat al municipiului reşedinţă de judeţ.  
Respectivul proiect pare inspirat din modele deja aplicate în mai multe oraşe din România, la fel ca şi tarifele pe care contravenienţii trebuie să le plătească. La expunerea de motive se arată că proiectul are la bază intenţia de fluidizare a circulaţiei rutiere şi pietonale din oraş precum şi combaterii fenomenului de expunere spre vînzare a maşinilor, care se manifestă mai ales în zonele centrale sau foarte circulate din municipiu, mai ales pe trotuar. Documentul poate fi consultat pe site-ul oficial al Palatului Comunal (primariabuzau.ro, secţiunea „Transparenţă decizională”).  
Acesta prevede obligaţiile firmei care se va ocupa de operaţia de blocare/deblocare a roţilor, de ridicarea şi depozitarea maşinilor, precum şi din cine este format personalul care constată abaterile.  Evident, agenţii constatatori vor face parte din Poliţia Locală, iar proiectul prevede şi modul în care contravenienţii vor fi sancţionaţi dacă încearcă să-şi elibereze maşinile, distrugînd sau nu dispozitivele de blocare ale societăţii care se va ocupa de acest tip de operaţiune.

Iată şi tarifele pentru deblocare/eliberare de către Primărie:

1. - Pentru operaţiunea de blocare - deblocare a vehiculelor se percep de la utilizatorii sau proprietarii acestora, persoane fizice sau juridice, următoarele taxe: a) 200 lei (inclusiv TVA), pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mică sau egală cu 3,5 tone; b) 300 lei (inclusiv TVA), pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone; c) 50 lei (inclusiv TVA), pentru fiecare 12 ore de întîrziere.
2. - Din sumele încasate prin activitatea de blocare - deblocare 75% revin agentului economic autorizat pentru efectuare a activităţii (societatea specializată), iar diferenţa se constituie venit la bugetul local.
3. - Pentru activitatea de ridicare, transport, depozitare, pază şi elibera­re a autovehiculelor se percep de la proprietării sau utilizatorii acestora, persoane fizice sau juridice, următoarele taxe: a) 300 lei, (inclusiv TVA), pentru ridicarea şi transportul vehicu­lului / autovehiculului; b) 150 lei/zi (inclusiv TVA), pentru activitatea de depozitare şi  custodie sub pază; c) 250 lei (inclusiv TVA), în cazul în care contravenientul doreşte achitarea taxei pe loc.
4. În cazul în care, alături de sancţiunea principală a amenzii contravenţionale se aplică mai multe măsuri complementare (blocare, ridicare, transport, depozitare, etc.), tarifele se vor percepe distinct, pentru fiecare măsură în parte.  Intregul proiect de HCLM aici



Etichete: arata |  ilegal |  maşinilor |  parcate |  pentru |  Primăriei |  proiectul |  ridicarea
Voteaza articolul: bun: 1  |  slab: 0   1

Comentarii

Stefan
17 august 2016
Primaria ar face bine sa faca intai locuri de parcare si apoi sa dea amenzi! Si sa asfalteze strazile!
alex M
17 august 2016
amezile intai....doar suntem in Romania....
Loredana
17 august 2016
Toma sa nu ti treaca prin cap sa dai hotararea de clm .....fa tata parcari intai si pe urma amenzi ca te bat buzoienii pe strada pe urma...


Ultima ora

Presedinte
Ion CRISTOIU
Director general
Vlad PUFU